11/11/2019 - دوشنبه 20 آبان 1398

نمایش خبر

برپایی کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرفه های بازیافت مناطق
برپایی کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرفه های بازیافت مناطق
1398/8/13

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد: به منظور ارتقاء دانش زیست محیطی متصدیان غرف بازیافت مناطق 22 گانه شهر و همچنین آشنایی آنها با طرح  ها و برنامه های سازمان مدیریت پسماند، کلاس آموزشی ویژه متصدیان غرف بازیافت برگزار شد.

دکتر صدرالدین علی پور با اشاره به نقش انگیزشی و تشویقی این سازمان برای جلب تعامل شهروندان در اجرای طرح کاپ(کاهش پسماند) و  تفکیک پسماند از مبدا، خاطر نشان کرد: سازمان با هدف ارتقاء تفکیک پسماند از مبدا در کنار ارائه مخازن ویژه زباله خشک به مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری و آموزش و فرهنگ سازی شهروندان در خصوص جدا سازی پسماند خشک از تر در مبادی تولید، با استقرار بیش از 460 غرفه بازیافت در سطح مناطق22 گانه  انواع پسماند خشک شهروندان را دریافت می کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقاء دانش و بروز رسانی اطلاعات مسئولین غرف بازیافت، خاطرنشان کرد: در راستاي آشنايي با مفاهيم پسماند و مخاطرات و معضلات عدم مديريت صحيح پسماندهاي شهري و همچنين به روز کردن  اطلاعات  و دانش بهداشتي و زيست محيطي متصديان غرف اطلاع رساني و جمع آوري پسماندهاي خشك مناطق 22گانه، اين سازمان با مشاركت و همكاري اداره مديريت پسماند منطقه 2 اقدام به برگزاري كلاس هاي آموزشي برای مسئولین غرف بازیافت در مرکز تخصصی و هوشمند بازیابی پسماندخشک منطقه 2 شهرداری تهران کرد.

علی پور با اشاره برگزاری این دوره آموزشی طی پنج روز و با محوریت تشریح طرح های مهم و تاثیر گزار سازمان مدیریت پسماند و تلاش در جهت افزایش تعامل شهروندان با این طرح ها گفت: تعداد مخاطبین آموزش دیده 500 نفر بوده که در مدت 16 ساعت با  با مفاهیم بهداشت، محیط زیست، لزوم رعایت نظافت غرفه وبهداشت فردی، اهمیت حضور به موقع در غرفه و تردد منظم و... آشنا شدند.

علی پور با بیان اینکه مدیریت صحیح پسماند با انجام کار های ساده و آسان توسط شهروندان در بدو تولید زباله در منزل و یا هر مبدا تولید دیگر سبب سهولت پردازش ودفع آن در مراحل بعدی و مقصد نهایی خواهد شد، تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی توسط متصدیان غرف با موضوعات کاهش پسماند(کاپ)، کم حجم سازی، تفکیک در مبدا و آبگیری زباله ها و فواید انجام آن  سبب می شود شهروندان با باور و یقین و از روی میل و اراده باطنی با طرح های سازمان همکاری داشته باشند  بطوریکه این همکاری به یک عادت روز مره تبدیل شود.

او با تاکید بر اینکه در بین تلاشگران مدیریت شهری، متصدیان غرفه های بازیافت بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند، عنوان کرد: در وهله نخست غرفه به عنوان پایگاه آموزش و اطلاع رسانی برای شهروندان و سپس محلی برای دریافت تمامی پسماندهای خشک آنها است که تشویق و ترغیب آنان به افزایش مطالعه و بالا بردن سطح دانش بهداشت ومحیط زیست تاثیر فراوانی در ارتقاء فرهنگ شهروندان مراجعه کننده به غرفه های بازیافت را دارد.
 


print